نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

هندبالیست‌های خوشگوار مشهد طعم لیگ برتر را نچشیدند

  • کد خبر: ۱۴۱۱۱۰
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
هندبالیست‌های خوشگوار مشهد طعم لیگ برتر را نچشیدند
لیگ دسته یک هندبال بانوان کشور با قهرمانی و صعود گچساران پایان یافت.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ نماینده هندبال دختران مشهد نتوانست به لیگ برتر هندبال فصل آینده صعود کند. در این دوره نفت و گاز گچساران با کسب پیروزی مقابل نماینده سنندج، قهرمان لیگ دسته یک هندبال بانوان شد. امسال برخلاف دوره‌های گذشته لیگ یک هندبال خلوت‌تر از قبل پیگیری شد. مشهد تیم خوشگوار را به عنوان تنها نماینده استان راهی این رقابت‌ها کرد.

مهلا حیدری دبیر هیئت مشهد و از مربیان باتجربه هندبال هدایت این تیم جوان را برعهده گرفت. مغانی، لحافچی و محمدی نیز به ترتیب به عنوان مربی، آنالیزور و سرپرست راهی این مسابقات شدند. پیش از این در سال‌های قبل تیم‌های مشهدی همچون اشتادسازه توانسته بودند از لیگ یک به لیگ برتر صعود کنند و همیشه یکی از تیم‌های نیمه نهایی و فینال را مشهدی‌ها تشکیل می‌دادند. در این دوره نیز بعد از غیبت دو‌ساله مشهد در لیگ برتر، خوشگوار به قصد صعود راهی مسابقات شد.

حضور ۱۱ تیم در لیگ یک

رقابت در لیگ هندبال دسته یک باشگاه‌های کشور در بخش بانوان از روز پنجشنبه ۲۴ آذر به میزبانی بهنمیر در مازندران برای شش روز آغاز شد. در پایان این دوره قرار شد دو تیم برتر این مسابقات سهمیه حضور در لیگ برتر هندبال فصل آینده را کسب کنند. پیش از آن در جلسه قرعه‌کشی، گروه‌بندی مسابقات هندبال لیگ دسته یک بانوان انجام شد که یازده تیم در دو گروه قرار گرفتند. در گروه A امیددلفان (آتنا)، هیئت هندبال شهرکرد، نفت وگاز گچساران، هیئت هندبال سنندج، هیئت هندبال زنجان و فروشگاه زنجیره‌ای لارمای ساری جای گرفتند و در گروه B تیم خوشگوار مشهد به همراه بکتاش بهنمیر مازندران، رایزکو تهران، اکوکارمانیا کرمان و لوله‌گستر اسفراین هم‌گروه شد و باید در ابتدا به مصاف این چهار تیم می‌رفت.

سه شکست و یک پیروزی برای مشهد

بانوان هندبالیست خوشگوار مشهد در اولین دیدار مغلوب رایزکو تهران شدند. این دیدار در پایان بانتیجه ۲۳ بر ۱۸ به نفع تهرانی‌ها به پایان رسید. امید دلفان آتنا ۱۶ بر ۱۳ مقابل فروشگاه زنجیره‌ای لارمای ساری برنده شد. نماینده شهرکرد ۱۶ بر ۱۹ مغلوب نماینده زنجان شد. نفت و گاز گچساران ۲۰ بر ۱۶ نماینده سنندج را از پیش رو برداشت.

بکتاش بهنمیر مازندران ۳۵ بر ۱۴ اکو کاروانیای کرمان را شکست داد. در روز دوم مسابقات هندبال، خوشگوار مشهد به مصاف تیم میزبان رفت که این دیدار نیز به سود حریف تمام شد. بکتاش بهنمیر ۳۲ بر ۲۴ برنده این دیدار شد. در گروه مشهد اسفراین ۳۲ بر ۲۹ رایزکو اصفهان را شکست داد و کرمان قرعه استراحت داشت.

در سومین دیدار بالأخره طلسم ناکامی مشهد شکست و خوشگوار در رقابت با اکوکارمانیای کرمان ۲۴ بر ۲۰ برنده مسابقه شد و به صعود از گروه خود امیدوار شد. در همین روز اسفراین ۲۵ بر ۲۴ بهنمیر را از پیش رو برداشت. در روز چهارم مشهدی‌ها قرعه استراحت داشتند، اما بهنمیر و اسفراین مقابل تهران و کرمان به پیروزی رسیدند.

در بازی چهارم و سرنوشت‌ساز، خوشگوار مشهد با تیم لوله‌گستر اسفراین دیدار کرد که در نهایت ۲۵ بر ۲۲ مشهدی‌ها سومین شکست خود را تجربه کردند. رایزکو نیز ۲۳ بر ۲۰ از سد کرمان گذشت و به این ترتیب تکلیف دو تیم صعود‌کننده از این گروه به نیمه‌نهایی مشخص شد. از گروه B اسفراین و بهنمیر مازندران و از گروه A نفت و گاز گچساران و سنندج چهار تیم شرکت‌کننده در نیمه نهایی را تشکیل دادند. خوشگوار نیز مانند ۶ تیم دیگر به کار خود در این فصل پایان داد.

قهرمان و نایب قهرمان از یک گروه

در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات نیز نفت و گاز گچساران ۳۶ بر ۳۳ بکتاش بهنمیر مازندران را شکست داد و نماینده سنندج ۲۳ بر ۲۲ لوله‌گستر اسفراین را از پیش رو برداشت. بر این اساس، فینال این رقابت‌ها روز گذشته بین تیم‌های نفت و گاز گچساران و نماینده سنندج و همچنین رده‌بندی بین تیم‌های بکتاش بهنمیر مازندران و لوله‌گستر اسفراین برگزار شد. اما موضوع مهم‌تر این بود که دو تیم نفت و گاز گچساران و نماینده سنندج سهمیه حضور در لیگ برتر هندبال بانوان فصل آینده را به دست آوردند. این دو تیم هردو از گروه A مسابقات بودند.

روز گذشته در دیدار نهایی مسابقات هندبال دسته یک بانوان کشور به میزبانی استان مازندران تیم نفت و گاز گچساران با نتیجه ۳۳ بر ۱۸ مقابل نماینده سنندج به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کرد. در دیدار رده‌بندی نیز بکتاش بهنمیر مازندران با نتیجه ۳۹ بر ۲۴ لوله‌گستر اسفراین را شکست داد و در جایگاه سوم این دوره از رقابت‌ها ایستاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->